advertise
رونیکس
رونیکس
رونیکس؛ برندی ایرانی با تفکر جهانی اگر شما از فعالان، خریداران و یا علاقه‌مندان به حوزه ابزارآلات هستید، شاید برخی سوال‌ها درخصوص برند رونیکس برایتان پیش آمده باشد، ازجمله اینکه آیا رونیکس برندی ایرانی است؟ شکل‌گیری آن چگونه بوده است؟ محصولات این برند کجا تولید می‌شود؟ صفر تا صد پروسه خلق محصول تا عرضه آن به مشتری چگونه است و سوالات مشابه دیگر. ما در این مطلب قصد داریم به همه این پرسش‌ها پاسخ بدهیم. برند بین‌المللی ابزارآلات رونیکس Ronix ، یک بنگاه تولیدی در داخل و خارج از ایران است و صفر تا صد فرآیند تولید کالا توسط تیم زنجیره تامین رونیکس و بر اساس استاندارد کیفی از پیش مشخص شده در بهترین کارخانه‌ها در سراسر جهان که پیشتر مورد تایید قرار گرفته‌اند، صورت می‌گیرد. به عبارتی محصولات رونیکس در خارج از کشور و براساس استانداردهای رونیکس، تحت نظارت مستقیم تیم کنترل کیفیت تولید شده و پیوسته مورد پایش و بررسی کیفی قرار می‌گیرند. شایان ذکر است که برند رونیکس Ronix از حدود دو سال قبل و به علت تشدید تحریم‌ها و پیامدهای ناشی از آن تصمیم گرفت پروسه تولید در ایران را نیز کلید بزند و ساخت ابزارآلاتی که امکان تولید آن بر اساس استانداردهای کیفی رونیکس در داخل ایران مهیا بود، آغاز شد و شاخص تولید در ایران به شاخص‌های پیشین رونیکس یعنی تنوع، کیفیت، قیمت‌گذاری منصفانه، خدمات پس از فروش و رفتار سازمانی متمایز افزوده شد. بدین ترتیب گروه تولیدی رونیکس و کارخانه رونیکس در کنار تولیدکنندگان شناخته شده ایرانی به شرط تحقق استانداردهای کیفی، تولید محصولات در داخل ایران را آغاز کردند. در رابطه با تولید در خارج از کشور، رونیکس بر اساس فاکتورهای کیفی، فنی، قیمت رقابتی، ظاهری و خدماتی بهترین تامین‌کننده و بهترین کارخانه‌ای که قرار است تولید در آن انجام شود را انتخاب می‌کند و پس از آن فرم دستور تولید محصول توسط رونیکس برای تامین کننده ارسال می‌شود و در تمامی مراحل پیش تولید، حین تولید و پس از تولید تحت نظارت و پایش کیفی بازرسان رونیکس قرار می‌گیرد. باید به این نکته مهم هم توجه کرد که رونیکس به هیچ وجه سفارش‌دهنده ابزار نیست بلکه تامین‌کنندگان در سراسر جهان بر اساس فرم‌های دستور تولید ابزار (ERP) که تمامی مشخصات محصول از سوی زنجیره تامین کالا در آن لحاظ شده، محصولات را بر اساس استانداردهای کیفی رونیکس تولید می‌کنند. پروسه خلق محصول تا عرضه به مشتری این پروسه به این صورت است که در گام اول، تیم زنجیره تامین کالای رونیکس Ronix به نیازسنجی بازار می‌پردازد تا بر اساس خواسته مشتریان دست به خلق و تولید یک محصول بزند. در گام بعدی چند محصول به صورت نمونه از چند کارخانه مختلف وارد ایران شده و سپس تیم پشتیبانی فنی رونیکس با آنالیز فنی محصول، تک‌تک قطعات و تمامی مکانیزم‌ها را از لحاظ ۴ مولفه فنی، ابعادی، عملکردی و ظاهری مورد بررسی ساختاری قرار می‌دهد. تیم پشتیبانی فنی رونیکس همچنین جهت راستی‌آزمایی مشخصه‌های فنی نمونه محصولات، آنها را مورد تست آزمایشگاهی قرار می‌دهد و سرانجام بهترین نمونه جهت بررسی طول عمر دستگاه تحت شرایط واقعی به کاربران حرفه‌ای سپرده می‌شود تا با بالاترین حجم و مداومت کاری، دستگاه مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه‌ها حداقل به مدت یک سال در شرایط واقعی تست می‌شوند و به صورت ماهیانه، پایش شده و در صورت وجود عیب یا پایین بودن کیفیت، مشکلات قطعه یا مکانیزم برطرف می‌شود و در نهایت به محصول نهایی تبدیل شده و با مشخص شدن استانداردهای تولید و فنی، آماده تولید انبوه می‌شود. از سوی دیگر تیم بازرسی رونیکس Ronix با حضور در خط تولید، محصولات تولید شده در کشورهای مختلف را پیوسته مورد نظارت مستقیم و پایش‌های کیفی و فنی قرار می‌دهند و پس از تایید و کسب مجوزهای لازم، محصول نهایی آماده عرضه به بازار می‌شود. بعد از خروج محصول از کارخانه جهت بارگیری، بازرسان فنی رونیکس بار دیگر محصول را مورد بررسی قرار می‌دهند و پس از ورود محصولات به انبار ایران، برای آخرین بار محصولات مورد بازررسی قرار می‌گیرند و سرانجام برای پخش و توزیع در سطح کشور آماده می‌شوند. آقای «محمدرضا رامخو» بنیانگذار و مدیر عامل برند بین المللی رونیکس نیز با توصیف این برند به عنوان برندی ایرانی، اعلام کرد که در حال حاضر رونیکس در ۶۸ کشور جهان از جمله آلمان، اسپانیا و چین به ثبت رسیده و محصولات آن به ۸۴ کشور به طور مستقیم صادر می‌شود. آقای محمدرضا رامخو، ایده تاسیس این برند را به ۲۷ سال پیش، در مغازه‌های ابزارفروشی بازار تهران و به طور دقیق­تر در مغازه ابزارفروشی حاج‌ آقا نوروزی مربوط دانست؛ جایی که روزگاری، خود در آنجا شاگردی کرده است. مدیرعامل رونیکس خاطرنشان کرد که پس از سال‌ها تلاش، پشتکار، پروراندن اندیشه­­های بزرگ سرانجام توانست برند رونیکس را بنا کند که در حال حاضر به یکی از برندهای معتبر و معروف در صنف ابزارآلات تبدیل شده است. آقای محمدرضا رامخو هدف از خلق برند رونیکس را پاسخ به نیازهای مهم صنف ابزارآلات ایران می‌داند، نیازهایی شامل تولید و توزیع ابزارآلات با قیمت منصفانه، تنوع بالا، کیفیت حداکثری و خدمات پس از فروش فوق‌العاده. بنیانگذار رونیکس Ronix با بیان این موضوع که این برند در حال حاضر بیش از دو هزار محصول متنوع در ۱۲ گروه از جمله ابزارآلات برقی، شارژی، بادی، دستی تا ابزارآلات باغبانی و ایمنی، تولید و به بازار عرضه می‌کند، خاطرنشان کرد که تعداد ۵۰۰ کارخانه رونیکس در ۱۴ کشور ازجمله ایران محصولات رونیکس را تولید می­کنند.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

در این قسمت متنی نوشته شود.